تحلیل مقامی تلاوت ق رحمن استاد محمد صدیق منشاوی:
بررسی مقامی تلاوت به شیوه فراز به فراز:
1-استعاذه-بیات
2-بسمله-بیات
3-بیات - ثلاثی بیات
4-بیات - جنس بیات
5-بیات - بیات نوا
6-بیات - بیات عحمی با انتقال به شوری با تحریرهای فنی
7-بیات - بیات حسینی با انتقال به بیات نوا
8-بیات - بیات حسینی با تحریرهای فنی
9-بیات - شوری
10-انتقال به راست و ارتقاء چهار درجه ای سطح صوتی تلاوت
11-راست - راست چهارکاه
12-بیات - حنس بیات انتقال به یک درجه بالاتر
13-بیات - بیات عجمی با انتقال به شوری
14-بیات - شوری
15-بیات - ثلاثی بیات با مدولاسیون و ارتقاء چهار درحه ای سطح صوتی تلاوت در مجموع یک اکتاو اوج گیری انجام گردید
16-بیات - ثلاثی بیات
17-بیات - ثلاثی بیات در بم
18-صبا - جنس صبا
19-صبا - ثلاثی صبا
20-صبا - جنس صبا
21-صبا - ثلاثی صبا در بم
22-نهاوند - جنس نهاوند شروع فراز از درحه 4 نهاوند
23-نهاوند - نهاوند در بم
24-نهاوند - نهاوند در بم
25-نهاوند - غماز نهاوند به شیوه خود استاد با انتقال به مقام فرعی نهاوند مرصع در عبارت (و ما انا بظلام للعبید)
26-نهاوند - در بم
27-راست - جنس راست
28-راست - جنس راست با فرود در راست در قفله عبارت در کلمه (بسلام)
29-راست - جنس راست شروع فراز از درجه 4 راست
30-راست - در بم
31-راست - نغمه راست چهارکاه (راست از درحه 4)
32-راست - جنس راست
33-راست - جنس راست با فرود در راست
34-صبا - انتقال با کاهش دو درحه ای سطح صوتی تلاوت
35-صبا
36-صبا - در بم
37-صبا - نغمه صبا حسینی بسیار محزون و زیبا با تحریر فنی در قفله عبارت
38-راست - جنس راست در همان سطح صوتی صبا
39-راست - نغمه راست چهارکاه
40-راست - نغمه راست چهارکاه با قفله انتظاری
41-راست - حنس راست
42-راست - نغمه راست چهارکاه
43-راست - حنس راست شروع فراز از درحه 1 راست
44-راست - حنس راست شروع فراز از زیر قرار راست
45-راست - نغمه راست حهارکاه
46-راست - حنس راست
47-راست - حنس راست
48-راست - حنس راست با فرود در راست
49-راست - نغمه راست چهارکاه
50-بیات - ثلاثی بیات در یک درجه بالاتر از راست قبل - ارتقاء یک درحه ای سطح صوتی تلاوت
51-بیات - بیات نوا زیبا فنی و تاثیرگذار با قفله فنی به تاثیر از شیخ محمد سلامه
52-بیات - دربم
53-بیات - در بم با قفله مناسب
54-حجاز - حجاز نوا بسیار زیبا محزون و تاثیرگذار به حرکت لحنی جالب استاد در غنه کلمه (انسان) دقت نمایید.
55-حجاز - در بم
56-حجاز - در بم بسیار محزون
57-راست - مقام نیشابورک - اجرای فنی و زیبا با شیوه خاص خود استاد
58-راست - مقام سوزناک - جنس حجاز با فرود در راست بسیار زیبا
59-بیات - ثلاثی بیات
60-بیات - ثلاثی بیات
61-صبا - جنس صبا
62-صبا - جنس صبا
63-صبا - جنس صبا
64-راست - مدولاسیون و کاهش سطح صوتی تلاوت به میزان 4 درحه
65-راست با تحریرهای خاص خود استاد
66-راست با تحریرهای خاص خود استاد
67-راست در فرود
68-تصدیق در راست